dostęp do poczty przez www w neostradzie - czy Wam też nie działa?
r***@o2.pl
2004-02-11 22:31:03 UTC
Od kilku dni nie mogę dostać się do swojej skrzynki pocztowej via www przez
webmail.neostrada.pl. Czasem działa, ale częściej nie mogę się doczekać na
stronę. Dostęp klientem pocztowym do serwerów pocztowych działa.
Czy to tylko ja mam takie problemy?
RP
Tomasz Śląski
2004-02-11 22:47:35 UTC
Post by r***@o2.pl
[...]
Sądzę, ze powinieneś zgłosić problem do Twojego dostawcy wspaniałej usługi
Nerwostrada. Tutaj problemami intranetu TPSA raczej się nie zajmujemy ;)
--
TOM TS635-RIPE
Mój adres e-mail w nagłówku, wbrew pozorom, nie jest fałszywy.
Nie próbuj go "uzdatniać", bo tylko nakarmisz moje filtry.
gtk@adm
2004-02-11 22:58:51 UTC
Post by Tomasz Śląski
Sądzę, ze powinieneś zgłosić problem do Twojego dostawcy wspaniałej usługi
Nerwostrada. Tutaj problemami intranetu TPSA raczej się nie zajmujemy ;)
^^^^^^^^^

Ja nie narzekam, tysiace innych tez nie na ten 'intranet'. Czy ktorys
man oferuje taki dostep do netu dla zwyklego end usera?? A moze ma w
planie, czeka tylko na bezplatny styk z tym 'intranetem' ;)))
--
Carlos
| # odpowiadajac usun 'x' z adresu email # |
Zbigniew Sikora
2004-02-12 09:15:05 UTC
Post by ***@adm
Ja nie narzekam, tysiace innych tez nie na ten 'intranet'. Czy ktorys
man oferuje taki dostep do netu dla zwyklego end usera?? A moze ma w
planie, czeka tylko na bezplatny styk z tym 'intranetem' ;)))
Dla klienta dostępowego styk z tym "intranetem" nie ma najmniejszego
znaczenia, bo TPNET nie posiada w swojej sieci żadnego "contentu" godnego
zainteresowania. Ten styk interesuje niemal wyłącznie firmy hostingowe,
które muszą karmić Was - użytkowników rozmaitych Neostrad, co jest możliwe
tylko poprzez abstrakcyjnie drogie łącza bezpośrednie do TPNETu.
Natomiast odpowiedź na pytanie: dlaczego inni operatorzy nie oferują
rozsądnego cenowo dostępu xDSL leży w braku możliwości egzekwowania
przepisów nakazujących operatorowi dominującego dzierżawę pętli lokalnej po
kosztach. W sytuacji gdy za dzierżawę pary przewodów od TP SA niezależny
provider musi płacić więcej niż wynosi cały abonament za Neostradę trudno
oczekiwac od niego konkurencyjnej ceny za taką usługę.

Z#
gtk@adm
2004-02-12 10:34:26 UTC
Post by Zbigniew Sikora
[...]
Za to man posiada unikalny w skali swiatowej ;)) Fimy hostinogwe musza
Nas karmic - dobre, zapomniales tylko ze one z tego zyja i wliczaja
sobie to w koszty.
Post by Zbigniew Sikora
[...]
To wina tepsy czy prawa? Poza tym firmy konkurencyjne zdecydowanie wola
klienta biznesowego bo ten sie szybciej zwraca. No i najwazniejsze firmy
konkurencyjne, naprzyklad: Dialog, Netia nie maja na te inwestycje.
Zbigniew Sikora
2004-02-12 11:11:20 UTC
Post by ***@adm
Za to man posiada unikalny w skali swiatowej ;)) Fimy hostinogwe musza
Nas karmic - dobre, zapomniales tylko ze one z tego zyja i wliczaja
sobie to w koszty.
Ależ nie zapomniałem. Jeśli firma X zaśpiewa sobie milion złotych za
megabit, to ja to łącze wezmę i po prostu wliczę sobie w koszty. Wówczas
hosting będzie kosztował tysiąc złotych miesięcznie, ale oczywiście firma
kupująca serwer wirtualny też sobie to wliczy w koszty, itd, itd. Jakie to
proste :-/
Post by ***@adm
To wina tepsy czy prawa? Poza tym firmy konkurencyjne zdecydowanie wola
klienta biznesowego bo ten sie szybciej zwraca. No i najwazniejsze firmy
konkurencyjne, naprzyklad: Dialog, Netia nie maja na te inwestycje.
Prawa z jednej strony, a jego przestrzegania - z drugiej. Rzuć może okiem
ile orzeczeń UOKiK TP SA ma głęboko w dupie. Prawo Telekomunikacyjne też ma
parę pięknych zapisów, których TP SA nie zamierza respektować. A to w
prostej linii prowadzi do zwiększania kosztów konkurencyjnych operatorów
(zapoznaj się na przykład z historią wzrostu za cen za dzierżawę kanalizacji
kablowej na przestrzeni ostatniego roku). Stąd się bierze, m.in. brak
środków na inwestycje.

Z#
gtk@adm
2004-02-12 11:45:04 UTC
Post by Zbigniew Sikora
[...]
Hosting w firmach ktore maja lacza od amtana, gts, futuro,
telekomunikacji kolejowej i jeszcze kilku innych isp jakos nie kosztuje
tysiace zlotych.
Post by Zbigniew Sikora
[...]
Odwoluje sie, ma do tego prawo jak kazda inna firma. Skoro wygrywa tzn
ze albo te zarzuty byla naciagane albo prawo ma spore luki. Sorry ale to
nie jest wina tepsy. Ja bym raczej zastanowil sie co robi URTiP, ktory
to utrzymywany jest z pieniedzy podatnikow, bo jakos nie przypominam
sobie zeby jego dzialanie cokolwiek poprawilo w prawie telekomunikacyjnym.
Zbigniew Sikora
2004-02-12 12:07:38 UTC
Post by ***@adm
Hosting w firmach ktore maja lacza od amtana, gts, futuro,
telekomunikacji kolejowej i jeszcze kilku innych isp jakos nie kosztuje
tysiace zlotych.
Zapomniałeś o czym rozmawiamy. Ruch pomiędzy TPNETem a dowolnym dużym
operatorem wykazuje znaczną asymetrię polegającą na korzystaniu z zasobów
tego operatora, lub jego peerów przez klientów TP SA. To, czy łącze do
TPNETu kupuje firma hostingowa, czy też korzysta z tranzytu przez Atmana czy
GTS niczego nie zmienia - ruch jest dalej asymetryczny, a ceny łącz do
TPNETu kosmiczne.
Zresztą temat ten był wałkowany na grupie do znudzenia, więc bez sensu go
dalej kontynuować. Nie bardzo rozumiem skąd u Ciebie i innych taka silna
wola obrony polityki cenowej TP SA. Z jednej strony chcecie masowego,
taniego Internetu, a z drugiej strony bronicie firmy, która stwarza w tej
materii największe przeszkody. Żeby nie było niedomówień - mówiąc: masowego
mam na myśli dostęp świadczony przez wielu operatorów, a nie tylko
Neostradę.
Post by ***@adm
[...]
Zdajesz sobie oczywiście sprawę, że nie jesteś obiektywny ?
Mówisz o narodowym operatorze, który odziedziczył ogromny majątek, a teraz
nie wywiązuje się z ustawowych obowiązków udostępniania tego majątku innym.
Jest takie powiedzenie: "noblesse oblige". Grać sobie w kulki może firma X,
ale nie firma tego kalibru co TP SA. A poza tym pomiędzy "wykorzystywaniem
luk", a bezczelnym ignorowaniem prawa jest kolosalna różnica. Tutaj mamy do
czynienia z tym drugim.

Z#
gtk@adm
2004-02-12 12:41:18 UTC
Post by Zbigniew Sikora
[...]
Ok, czyli zestawiam lacze stm4 do tpnetu, swiadcze na nim uslugi
hostingowe tylko i wylacznie, ide do tepsy i co? maja mi za to placic?
Zloty inteteres. Co do cen to nie twierdze, ze sa one zdrowe, chodzi mi
o sam fakt kto komu placi.
Post by Zbigniew Sikora
[...]
Od ilu lat na rynku jest Dialog, Netia ? Dialog obecnie probuje
wprowadzic jakiegos adsl, netia ma w planach. Cenea neostrady jest
obecnie na poziomie cen w europie, ma byc 4x taniej tylko dlatego ze my
mniej zarabiamy? przeciez sprzet do swiadczenia takiej uslugi kosztuje
tyle samo u nas co w europie zachodniej.
Post by Zbigniew Sikora
Zdajesz sobie oczywiście sprawę, że nie jesteś obiektywny ?
Mówisz o narodowym operatorze, który odziedziczył ogromny majątek, a teraz
nie wywiązuje się z ustawowych obowiązków udostępniania tego majątku innym.
Jezeli sie nie wywiazuje to dlaczego nie przegrywa spraw w sadzie? A
moze tepsa kupila sady?
Post by Zbigniew Sikora
[...]
Jezeli jest tak jak mowisz to nie zyjemy w panstwie prawa, to pewnie tez
wina tepsy;)

Z mojej strony EOT, tak jak mowisz temat byl juz przewalkowany z kazdej
strony
Yaro
2004-02-12 13:31:22 UTC
Post by ***@adm
Jezeli sie nie wywiazuje to dlaczego nie przegrywa spraw w sadzie? A
moze tepsa kupila sady?
no właśnie - też mnie to martwi - może to jakieś
czary? Może oni (tepsa) mają jakiegoś Harrego Pottera,
co im w tych routerach miesza, a jak trzeba, to
i sędziemu zamroczy w głowie żeby korzystny
wyrok wydał dla tepsy?

Ot, magicy!

Yaro
Tomasz Śląski
2004-02-12 12:26:42 UTC
Post by Zbigniew Sikora
(zapoznaj się na przykład z historią wzrostu za cen za dzierżawę
kanalizacji kablowej na przestrzeni ostatniego roku). Stąd się bierze,
m.in. brak środków na inwestycje.
A propos kanalizacji, jakieś dwa tygodnie temu przyszedł ludek ze Spółki
Matki z "propozycją" umowy na dzierżawę kanalizy w wysokości ... 206 zł
netto/100m. Ponieważ bardzo źle trafił, akurat na zadymę TPSA<>POZMAN,
został grzecznie poniformowany, że primo nie przyjmuję tego do wiadomości,
secundo, że nie ma w słowniku ludzi kulturalnych słów, które dostatecznie
obelżywie mogły by określić takie postepowanie, a nastepnie odprawiony z
kwitkiem. Miał sie pokazać teraz w poniedziałek i jakoś sie nie pokazał.
Ciekawe, co będzie dalej.
Adam Paluch
2004-02-12 11:13:38 UTC
Post by ***@adm
Za to man posiada unikalny w skali swiatowej ;)) Fimy hostinogwe musza
Nas karmic - dobre, zapomniales tylko ze one z tego zyja i wliczaja
sobie to w koszty.
rozumie ze nie wchodziles nigdy na allegro, na o2 nikt z tpnetu nie korzysta
z kurnika ze o swietnych ftp nie wspomne ... ty ogladasz caly dzien
www.tpsa.pl ;-)
Post by ***@adm
[...]
no wlasnie tepsy ... prawo jest ... prawo nawet bylo wczesniej tylko idz do
tepsy i powiedz ze chcesz wydzierzawic kanalizacje od tad do tad 99,99999%
BMT. (Inna sprawa to zeby znalesc osobe ktora bedzie wiedziala o co chodzi)
teraz niby prawo sie zmienilo i kanalizacja nie jest tpsa ale oficjalnie
nikt nic nie wie a wiec i nic nie zalatwisz
Tak wiec przeszkoda jest pewna instatytucja ...
--
Adam Paluch <***@bluu.net>
bluuu.NET, Sosnowiec
www.bluu.net
gtk@adm
2004-02-12 11:36:29 UTC
Post by Adam Paluch
rozumie ze nie wchodziles nigdy na allegro, na o2 nikt z tpnetu nie korzysta
z kurnika ze o swietnych ftp nie wspomne ... ty ogladasz caly dzien
www.tpsa.pl ;-)
tak, ja tylko www.telekomunikacja.pl, swietne ftp czy mirrory swietnych
ftpow? allegro juz sie przenioslo. Kurnik, z tego co sie orientuje to
podobne gry mozna znazlesc na wp i onecie z tym ze tam to jest platne -
to tez wina tepsy?

Czyli Twoim zdaniem na cena lacza w atmanie, gts, futuro, dialogu, netii
sklada sie glownie oplata tych operatorow za styk z tpnetem? 2Mb u tych
operatorow to cena zblizona do cen analogicznych lacz w polapku.
Natomiast za ta sama cene w manie dostajesz 10Mb.
Post by Adam Paluch
[...]
Tepsa jest firma i jak kazda inna dopoki bedzie miala na to przyzwolenie
bedzie wykorzystywala brak egzekwowania prawa, luki w prawie. Kazdy
majac firme postepowalby tak samo.
Prawo sie zmienilo i nikt nic nie wie? to tez wina tepsy?
Adam Paluch
2004-02-12 12:07:45 UTC
Post by ***@adm
[...]
swietne ftp ? ja wole icm, pozatym ludzie nie chca "podobnego" a wiec
wychodzi na to ze ten intranet jednak sporo sobie uzywa na manach
Post by ***@adm
[...]
na ostateczna cene lacza takze wplywa cena za styk, no nie wyobrazam sobie
zeby przy kupowaniu lacza ktos mi powiedzial ze tranzyt na tpnet mam za free
;-)
Post by ***@adm
[...]
przyzwolenie ? a kto tu przyzwala ? to oni raczej robia co chca ... mam
napisac ksiazke o moich rocznych bojach o kanalizacje ktorej nie dostalem ?
(bo wszystko bylo "zamulone" albo uszczelnione masa hilti za 1000zl <lol>) i
co ? dalem im na to przyzwolenie ? przemnoz sobie to przez skale zjawiska

a co do winy tepsy o prawie ... wyobraz sobie ze mozesz kupic cos co nie
nalezy do sprzedajacego, jak sie znajdzie prawdziwy wlasciciel to bedzie ci
"lyso" ...
--
Adam Paluch <***@bluu.net>
bluuu.NET, Sosnowiec
www.bluu.net
gtk@adm
2004-02-12 13:28:08 UTC
Post by Adam Paluch
swietne ftp ? ja wole icm, pozatym ludzie nie chca "podobnego" a wiec
wychodzi na to ze ten intranet jednak sporo sobie uzywa na manach
Jezeli ludzie nie potrafia tego samego znalezc w zasobach swiatowych to
juz inna sprawa. Moze w takim ukladzie nalezaloby ograniczyc, wyciac
dostep do tych zasobow w manach dla klientow tpnetu?
Post by Adam Paluch
na ostateczna cene lacza takze wplywa cena za styk, no nie wyobrazam sobie
zeby przy kupowaniu lacza ktos mi powiedzial ze tranzyt na tpnet mam za free
;-)
Ma ale nie tak duzy zeby roznica w cenie byla pieciokrotna.
Infastruktura manow jest podzielona na komercyjna i niekomercyjna?
Niekomercyjna utrzymywana jest z pieniedzy podatnikow a co z komercyjna
w takim ukladzie?
Adam Paluch
2004-02-12 14:16:11 UTC
Post by ***@adm
Jezeli ludzie nie potrafia tego samego znalezc w zasobach swiatowych
to juz inna sprawa. Moze w takim ukladzie nalezaloby ograniczyc,
wyciac dostep do tych zasobow w manach dla klientow tpnetu?
no to w takim razie bedzie intranet TP + swiat i reszta polskiegi internetu
;-)
Post by ***@adm
[...]
to juz bylo walkowane milion razy wiec EOT a swoja droga bardzo sprytnie
usunales z mojego postu ta czesc ktora stala sie "niewygodna" ;-)

EOT
--
Adam Paluch <***@bluu.net>
bluuu.NET, Sosnowiec
www.bluu.net
Piotr Klaban
2004-02-16 12:18:14 UTC
Post by Adam Paluch
teraz niby prawo sie zmienilo i kanalizacja nie jest tpsa ale oficjalnie
nikt nic nie wie a wiec i nic nie zalatwisz
Mozesz cos wiecej powiedziec na ten temat?
Do kogo nalezy kanalizacja teraz?
Piotr Klaban
Adam Paluch
2004-02-16 15:35:23 UTC
Post by Piotr Klaban
Mozesz cos wiecej powiedziec na ten temat?
Do kogo nalezy kanalizacja teraz?
do gminy, ale jeszcze blizej nic nie powiem bo nie bylem w urzedzie ...
musze miec na to duuuuzo czasu i nowy zapas nerwow ....
--
Adam Paluch <***@bluu.net>
bluuu.NET, Sosnowiec
www.bluu.net
Yaro
2004-02-12 12:10:41 UTC
Hej,

ale ładnie napisałeś - widać od razu istotę
sprawy.

Wiem, co piszę, bo cierpię z opisanego
przez Ciebie powodu.

A dodam jeszcze ze smutkiem, że przegrałem
sprawę w sądzie - chodziło o polpak, który
nie chodził. Pani sędzia powiedziała, że jesli
z oferty wynikało, że może być realizowana
niezgodnie z oczekiwaniami, to nie należało
jej wybierać - i buch - należność+odsetki+koszty etc.

Yaro
ps (mój serwer jest w pionierze :-(
Piotr Klaban
2004-02-16 12:56:47 UTC
Post by Yaro
[...]
Moze taka umowe mozna uniewaznic przez UOKiK (nawiasem
mowiac www.uokik.gov.pl teraz nie dziala, a jest wpiety do TP :).

Jesli chodzi o rozprawy sadowe, to jest tak jak z lekarzami:
przez pawulonem itp. lekarze mieli wiekszy autorytet niz teraz.
Sady w moich oczach stracily po tym, jak jeden sedzia powrocil
do pracy mimo, ze udowodniono mu bliska znajomosc z przestepca,
ktorego rozprawe prowadzil.

Na niewlasciwe wyroki sadow ma tez wplyw brak kompetencji.
Taki brak kompetencji widac w Sejmie/Rzadzie podczas prac nad ustawa
o systemie informacji oswiatowej, jak i np. w ZUSie, gdzie
udaja, ze nie ma problemu (http://www.ibiblio.org/ser/SP-versus-RP/zus/).
Piotr Klaban
Andrzej Karpinski
2004-02-12 07:14:11 UTC
Post by r***@o2.pl
[...]
To nie jest od kilku dni tylko od wielu tygodni. Z neostradowego hostingu
i poczty w zasadzie nie da sie obecnie korzystac.

k.